Cosa abbiamo fatto nel 2014

Grazie a Rob per l'immagine

  • Progetto editoriale e realizzazione dell’Annual Report del Gruppo Chiesi
  • Coordinamento editoriale delle pubblicazioni aziendali del Gruppo Chiesi
  • Co-progettazione della esposizione permanente presso il Centro Ricerche Chiesi, incluso lo screenplay del video “La nascita di un farmaco”
  • progetto sorin.com: raccolta dei requisiti interni, identificazione del partner per lo sviluppo tecnologico e controllo qualitativo durante l’implementazione e il follow-up
  • Mappatura dei percorsi di market access per le terapie cellulari in Italia
  • Moduli 2.5 and 5 dei Common Technical Document di 38 prodotto omeopatici
  • Workshop su web and social media marketing for IMS Health – Italia
  • 2 edizioni del seminario “L’intonazione giusta: dalla posta elettronica alla scelta del social media mix” presso il Master “Web Communication & Social Media” (Università of Parma)
  • Corso AISM “Web & Social Media Marketing per il mondo del farmaco “
  • Scrittura di due articoli su farmaci respiratori e relativa sottomissione a riviste scientifiche.

Ciascuno di questi progetti ci ha richiesto di affrontare diverse sfide e ci ha permesso di aumentare la comprensione del nostro business. Ancor più importante, ci ha permesso di collaborare in modo aperto e costruttivo con i nostri clienti. Ora è giunto il momento di esprimere loro la nostra gratitudine e i più sentiti auguri per il 2015.

Thanks to Rob for the picture2014 has been crowded with initiatives and new project for Maxer Consulting. Here is a list of the most relevant activities completed during the year.

  • Editorial project and implementation of the Chiesi Group Annual Report
  • Editorial coordination of the Chiesi Group internal magazines
  • Co-projecting of the permanent expo at the Chiesi Research Centre, including the screenplay of the video “The birth of a drug”
  • sorin.com project: collection of the internal requirements, identification of the technological partner, and quality assurance during implementation and follow up
  • Mapping of the market access pathway for cell therapies in Italy
  • Modules 2.5 and 5 of the Common Technical Document for 38 homeopathic products
  • Workshop on the web and social media marketing for IMS Health – Italy
  • 2 editions of the seminar “The perfect pitch: from the email to the choice of social media mix” at the Master “Web Communication & Social Media” (University of Parma)
  • The AISM course “Web & Social Media Marketing for the pharma environment
  • Writing of 2 scientific papers on respiratory drug and their submission to scientific magazines.

Each of these projects raised different challenges and allowed us to increase the understanding of our business. Even more important, it gave us the chance to co-operate in an open and constructive way with our clients. Now it is time to express them our sincere gratitude and special greetings for 2015.